Basell Orlen Poliolefins – dynamiczny wzrost rentowności, poprzez modyfikację procesów
Hartmut Lücker, były Prezes zarządu Basell Orlen Poliolefins
Działania przeprowadzone przez sześć miesięcy przyniosły nam 11 mln zł oszczędności. Gdyby Janusz Kamieński, z którym realizowaliśmy ten projekt, wynegocjował success fee, zarobiłby… sporo pieniędzy.
Po kryzysie 2008 roku mieliśmy w firmie sytuację wymagającą podniesienia rentowności. Chcieliśmy znaleźć w firmie miejsca, które pozwoliłyby nam oszczędzić koszty, bez utraty zdolności do dostarczania klientom produktów w pożądanej przez nich jakości. Miałem świadomość, że sami możemy mieć tendencję do nie dostrzec niektórych rozwiązań. W tym też czasie został mi polecony Janusz Kamieński, jako spec od angażowania załogi – w tym menedżerów każdego szczebla – w wypracowywanie i wdrażanie zmian mających na celu poprawę efektywności procesów biznesowych. Zatrudnienie Janusza okazało się doskonałą decyzją.
Janusz zaproponował nam serię inspirująco-planistycznych warsztatów. W ich trakcie, krok po kroku analizowaliśmy, co wpływa na efektywność naszych działań. Najciekawsze było to, że Janusz zaproponował nam analizę wstecz. Patrzyliśmy na procesy nie jak dotychczas, czyli zgodnie z ich przebiegiem, lecz od strony klientów, poczynając od wartości, za które nam płacą. Podejście to pozwoliło nam znaleźć rozwiązania, na które wcześniej nigdy nie wpadliśmy. W efekcie nauczyliśmy się patrzeć na procesy produkcyjne z perspektywy klientów i znacząco podnieśliśmy rentowność. Zdecydowanie polecam usługi Janusza Kamieńskiego i konsultantów Strategy&Results.