Basell Orlen Poliolefins – dynamiczny wzrost rentowności, poprzez modyfikację procesów

Chcieliśmy znaleźć w firmie miejsca, które pozwoliłyby nam oszczędzić koszty, bez utraty zdolności do dostarczania klientom produktów w pożądanej przez nich jakości. Miałem świadomość, że sami możemy mieć tendencję, by nie dostrzec niektórych rozwiązań.

Hartmut Lücker, były Prezes zarządu Basell Orlen Poliolefins

Działania przeprowadzone przez sześć miesięcy przyniosły nam 11 mln zł oszczędności. Gdyby Janusz Kamieński, z którym realizowaliśmy ten projekt, wynegocjował success fee, zarobiłby… sporo pieniędzy.

Po kryzysie 2008 roku mieliśmy w firmie sytuację wymagającą podniesienia rentowności. Chcieliśmy znaleźć w firmie miejsca, które pozwoliłyby nam oszczędzić koszty, bez utraty zdolności do dostarczania klientom produktów w pożądanej przez nich jakości. Miałem świadomość, że sami możemy mieć tendencję do nie dostrzec niektórych rozwiązań. W tym też czasie został mi polecony Janusz Kamieński, jako spec od angażowania załogi – w tym menedżerów każdego szczebla – w wypracowywanie i wdrażanie zmian mających na celu poprawę efektywności procesów biznesowych. Zatrudnienie Janusza okazało się doskonałą decyzją.

Janusz zaproponował nam serię inspirująco-planistycznych warsztatów. W ich trakcie, krok po kroku analizowaliśmy, co wpływa na efektywność naszych działań. Najciekawsze było to, że Janusz zaproponował nam analizę wstecz. Patrzyliśmy na procesy nie jak dotychczas, czyli zgodnie z ich przebiegiem, lecz od strony klientów, poczynając od wartości, za które nam płacą. Podejście to pozwoliło nam znaleźć rozwiązania, na które wcześniej nigdy nie wpadliśmy. W efekcie nauczyliśmy się patrzeć na procesy produkcyjne z perspektywy klientów i znacząco podnieśliśmy rentowność. Zdecydowanie polecam usługi Janusza Kamieńskiego i konsultantów Strategy&Results.

Chcesz osiągać podobne rezultaty w swojej firmie?