BR EDIPRESSE - zwiększenie sprzedaży i udziału w rynku prasowym​

Bez żadnych dodatkowych kosztów, zwiększyliśmy sprzedaż i udziały w rynku. Natychmiast przełożyło się to na większość marżowość. Ale nie tylko. Jednocześnie osiągnęliśmy większą satysfakcję klientów, ich lojalność i gotowość do polecania.
Agnieszka Bieniek

Agnieszka Bieniek, była Dyrektor sprzedaży Biura Reklamy EDIPRESSE

Udało nam się stopniowo zwiększać sprzedaż i udziały w rynku bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jednocześnie otrzymywaliśmy bardzo pozytywny feedback od klientów: zdecydowanie wzrosła ich satysfakcja z wyników współpracy z nami, co w dłuższej perspektywie przełożyło się na lojalność i gotowość do polecania nas na rynku. Kolejnym efektem było rosnące zaangażowanie naszych ludzi. Czy można chcieć czegoś więcej od jednego projektu?

Początkowo naszym wyzwaniom chcieliśmy sprostać poprzez zorganizowanie z konsultantami Strategy&Results szkoleń sprzedażowych. Jednak po przeprowadzeniu przez Janusza Kamieńskiego analizy sytuacji, wyzwań i potrzeb okazało się, że jest inny, skuteczniejszy pomysł na realizację naszych celów biznesowych. Mimo zaplanowanych już działań z rezerwacją miejsc hotelowych wyłącznie, zdecydowaliśmy się wszystko odwołać i przystąpić do projektu z wykorzystaniem metodyki Customer Experience Management, zaproponowanej przez Janusza.

W pierwszej fazie projektu konsultanci Strategy&Results zbadali co tak naprawdę stanowi wartość dla naszych klientów. Wydawało nam się, że po wielu latach obecności na rynku o naszych klientach wiemy już wszystko. I mieliśmy rację – wydawało nam się. Zgromadzona i zagregowana wiedza okazała się znacznie bogatsza od naszych założeń, a w niektórych obszarach wręcz zaskakująca. Wokół tej wiedzy zbudowaliśmy strategię generowania wartości i zaprojektowaliśmy zupełnie nową formułę współpracy z klientami, tak aby każdy punkt styku z naszą marką, był dla nich najlepszym doświadczeniem i przyczyniał się do budowania długofalowej lojalności. Matryca z doświadczeniami klientów stała się punktem wyjścia do zdefiniowania projektów zmian w naszych procesach sprzedażowych i marketingowych, a także do wypracowania i wdrożenia nowych standardów dla handlowców.

Wszystkie te działania były realizowane przez konsultantów Strategy&Results w sposób angażujący pracowników BR EDIPRESSE. Dzięki temu nie musieliśmy nikogo do niczego przekonywać. Ludzie mieli poczucie, że pracują na swoim. Dodatkowo szefowie sprzedaży poszczególnych platform handlowych uczestniczyli w programie rozwoju umiejętności angażowania i motywowania handlowców, a także zarządzania procesami sprzedażowymi. Cały projekt umocnił BR EDIPRESSE na rynku, ale też spowodował zwiększenie znaczenia naszego działu w wydawnictwie.

Chcesz osiągać podobne rezultaty w swojej firmie?