FIRST DATA – utrzymanie pozycji lidera rynku, mimo skokowego wzrostu konkurencji

Dzięki projektowi K2, zrealizowanemu przy współpracy z konsultantami Strategy&Results, utrzymaliśmy pozycję lidera z 40% udziałów w rynku mimo podwojenia się liczby naszych konkurentów oraz prób odbierania nam rynku przez naszych własnych klientów.
j_diemko_ref

Janusz Diemko, były Prezes zarządu First Data

Dzięki projektowi K2, zrealizowanemu w latach 2008-2010 przy współpracy konsultantów Strategy&Results, utrzymaliśmy pozycję lidera z 40% udziałów w rynku mimo podwojenia się liczby naszych konkurentów oraz prób odbierania nam rynku przez naszych własnych klientów.

Początkowo z konsultantami Strategy&Results planowaliśmy badania typu 360०, oceniające kompetencje menedżerskie. Byłaby to oczywiście cenna informacja zwrotna, niemniej dotycząca wyłącznie poziomu kompetencji. W wyniku wstępnych rozmów okazało się, że jeszcze bardziej zależy nam na zdiagnozowaniu miejsc w organizacji, które blokują nasz rozwój i ograniczają marżę. Janusz Kamieński przeprowadził więc dla nas badanie spójności organizacyjnej (OAS – Organizational Alignment Survey). Dzięki niemu, a także dzięki jakościowym i ilościowym badaniom klientów zrealizowanym przez Strategy&Results odkryliśmy kluczowe dźwignie rentowności w naszej firmie. Dotyczyły one zarówno czynników lojalności klientów, jak i czynników wpływających na zaangażowanie personelu. W ten sposób powstał projekt K2, czyli “Koncentracja na Klientach”.

Kluczowe dla sukcesu projektu okazało się pozyskanie wiedzy o czynnikach, za które klienci gotowi byli płacić, a także zaangażowanie w wypracowanie i wdrożenie zmian w naszych procesach biznesowych i standardach całej załogi.  Jeśli miałbym komuś polecić firmę doradczą, która łączy w sobie umiejętność przeprowadzenia trafnej diagnozy czynników blokujących rentowność i rozwój, ze zdolnością zaplanowania i WDROŻENIA zmian, to bez wątpienia poleciłbym Strategy&Results.

Chcesz osiągać podobne rezultaty w swojej firmie?