Raiffeisen Polbank: błyskawiczny wzrost sprzedaży produktów bankowych

Konsultanci Strategy&Results pomogli nam odkryć potencjał tkwiący w tak ogromnej masie klientów, który do tej pory był praktycznie niewykorzystany. Raport Janusza powstał w 2 tygodnie i kosztował nas ułamek tego, co normalnie płaciliśmy za tego typu badania.
pczarnecki_raif

Piotr Czarnecki, były Prezes Raiffeisen Polbank

100% – o tyle przekroczyliśmy nasze bardzo ambitne plany sprzedażowe z pomocą Strategy&Results. Rok do roku obroty z określonym segmentem klientów wzrosły o 20%.

Zdecydowaliśmy się na współpracę z Januszem po przejęciu przez Raiffeisen Bank Polska, PolBanku EFG. Okazało się wtedy, że znacząca część kupionego portfela klientów jest nierentowna, więc nie może wygenerować planowanych zysków. Potrzebowaliśmy pilnie doprowadzić do pełnej rentowności przejętą masę klientów.

Ten cel wydawał nam się kompletnie nieosiągalny, bo tradycją naszego banku zawsze była wysoka jakość obsługi klientów oraz duże uproduktowienie. Tymczasem nowo nabyci klienci (było ich 1,5 mln) nie dość, że w znacznej mierze mieli relację z bankiem opartą na 1 produkcie, to jeszcze byli przyzwyczajeni do zupełnie innych standardów obsługi. W dodatku, razem z klientami, przejęliśmy kadrę, która pracowała w zupełnie innej kulturze organizacyjnej i standardach obsługi. Tam gdzie spodziewaliśmy się dodatkowych zasobów i przyrostu wartości, znaleźliśmy poważne ryzyka i dodatkowe koszty.

Janusz upierał się, że jeśli wypytamy dokładnie klientów, czego potrzebują, to dowiemy się skąd możemy uzyskać 10-procentowy wzrost przychodów. Nie byliśmy absolutnie do tej koncepcji przekonani, bo mimo, że dysponowaliśmy stertami raportów z badań rynkowych z największych globalnych firm, to jednak nikt w ten sposób nie chciał podejść do tego problemu. Nie mieliśmy jednak wiele do stracenia. Postanowiliśmy więc zaryzykować, aby konsultanci Strategy&Results pomogli nam odkryć potencjał tkwiący w tak ogromnej masie klientów, który do tej pory był praktycznie niewykorzystany. Raport Janusza powstał w 2 tygodnie i kosztował nas ułamek tego, co normalnie płaciliśmy za tego typu badania. Na jego podstawie zaprojektowaliśmy produkt i strategię sprzedażową, którą wdrożyliśmy z pomocą Strategy&Results.

Dlatego polecam Strategy&Results każdemu, kto potrzebuje zadbać o wzrost rentowności swojego biznesu.

Chcesz osiągać podobne rezultaty w swojej firmie?