Artykuły
Eksperckie artykuły publikowane w branżowych mediach – analizy, opinie i komentarze na temat strategii, biznesu i zarządzania.
Artykuły w mediach

Towel Experience: czego układanie ręczników w egipskim hotelu uczy o strategii CX?
Podczas mojej wizyty w Egipcie, pomysłowo układane przez Osobę Sprzątającą ręczniki zainspirowały mnie do pewnej analizy. Odkryłem 12 cennych zasad, które pomogą firmom tworzyć niezapomniane doświadczenia klienta. Przeczytaj i poznaj wszystkie wnioski!

Dlaczego Strategia CEM jest idealna dla małych i średnich firm?
Podczas rozmów z przedsiębiorcami często pojawia się pewien mit: „Zarządzanie Doświadczeniem Klienta (CEM) to świetna koncepcja, ale chyba jeszcze nie dla mojej małej firmy.” Nic bardziej mylnego. Choć strategia CEM często kojarzona jest z wielkimi korporacjami, jej potencjał nie ogranicza się wyłącznie do gigantów na rynku. W rzeczywistości małe i średnie przedsiębiorstwa są w idealnej sytuacji, aby w pełni wykorzystać korzyści płynące z tego podejścia.

Dlaczego twoja firma nie może ignorować Doświadczeń Klientów?
Tempo biznesu nieustannie przyspiesza, a rynek zwiększa swoje oczekiwania wobec przedsiębiorców. Pytanie, jakie liderzy powinni sobie teraz zadać, brzmi: Czy moja firma przetrwa bez inwestycji w doświadczenie klienta? Wydaje się, że wszyscy zdajemy sobie sprawę z konieczności szybkiego reagowania i angażowania zespołów, ale czy zarządzanie doświadczeniem klienta (CX) to priorytet?

Marketing nie wystarczy! Jak naprawdę budować silną markę w erze Experience Economy?
Wiele firm rozumie, że dostarczanie unikalnych doświadczeń klientom to sposób na wyróżnienie się na rynku i osiągnięcie ponadprzeciętnych zysków. Jednak mimo rosnącej świadomości, wiele z nich nie realizuje pełni tego potencjału. Dlaczego?

Jak skutecznie przepraszać? Autentyczna komunikacja w obsłudze klienta
Wiele firm rozumie, że dostarczanie unikalnych doświadczeń klientom to sposób na wyróżnienie się na rynku i osiągnięcie ponadprzeciętnych zysków. Jednak mimo rosnącej świadomości, wiele z nich nie realizuje pełni tego potencjału. Dlaczego?

Jak skutecznie wdrożyć w firmie Customer Experience?
Wiele firm rozumie, że dostarczanie unikalnych doświadczeń klientom to sposób na wyróżnienie się na rynku i osiągnięcie ponadprzeciętnych zysków. Jednak mimo rosnącej świadomości, wiele z nich nie realizuje pełni tego potencjału. Dlaczego?

Jak Utrzymać Klientów? 4 błędy w obsłudze klienta, które mogą Cię słono kosztować
W ostatnich latach standard obsługi klienta w Polsce zdecydowanie się poprawia. Niestety, wciąż istnieją obszary, które wymagają poprawy. Warto zwrócić uwagę, że brak negatywnych sygnałów od klientów nie oznacza, że problem nie istnieje. W rzeczywistości, większość niezadowolonych klientów nigdy nie zgłosi swojej frustracji — po prostu odejdzie.

Sprzedaż zespołowa: atuty i ograniczenia pracy zespołowej w działach handlowych
Czy można sprzedawać więcej sposobem innym niż przez ostrą rywalizację w działach sprzedaży? Jak przez współpracę i zaangażowanie pracowników tworzyć zespoły sprzedaży osiągające wspólnie cele i budujące rentowność.

Gra o lojalność
Jak zarządzać doświadczeniem klientów, aby nie tracić zysków? CEM w praktyce, czyli jak to się odbyło w pewnej firmie produkcyjnej. Strategia wobec konkurencji, badania klientów, projektowanie zmian, klaryfikacja strategii marki, projektowanie doświadczeń klientów, wdrożenie i osiągnięte efekty.

Potężna marka w akcji
Od idei do działania, czyli jak uczynić markę wiarygodną osiągnąć satysfakcję i lojalność klientów, jednocześnie zwiększając zysk firmy. Jak zwiększać zaangażowanie pracowników w budowanie marki w czasach kryzysu.

MY i ONI
Czy menedżerowie wyższego szczebla potrafią wdrażać stworzoną przez siebie strategię firmy i budować zaangażowanie pracowników w jej realizację? Jak uniknąć podziałów i rozwijać kulturę organizacji.

Najważniejszy komunikat marki: doświadczenia klienta
To nie reklama tworzy dziś markę – ale doświadczenia klientów, którzy kontrolują, czy dotrzymuje ona złożonej im obietnicy. Dlatego planowanie doświadczeń klienta jest obecnie rdzeniem komunikacji marketingowej.