Artykuły
Eksperckie artykuły publikowane w branżowych mediach – analizy, opinie i komentarze na temat strategii, biznesu i zarządzania.
Artykuły w mediach

Projektowanie doświadczeń klientów
Według Harvard Business Review polskie firmy starają się wdrażać proces zarządzania doświadczeniami klientów (CEM), ale zwykle nie wiedzą jak to skutecznie zrobić. Radzimy jak projektować pożądane przez klientów doświadczenia i zapewniać im je systematycznie.

Czas pomyśleć strategicznie o doświadczeniach klientów
Jak zwiększyć rentowność przez angażowanie pracowników, by dostarczali klientom pożądane doświadczenia. Strategiczne zarządzanie i realizacja CEM (Customer Experience Management) bez ponoszenia wysokich kosztów. Czy jakość produktu to najważniejsza dla klienta wartość?

Dzięki skutecznemu wdrożeniu strategii CX można sporo osiągnąć – wywiad z Januszem Kamieńskim
Autor dowodzi, że CX to obecnie najlepszy sposób na jednoczesny rozwój firmy i uzyskanie wysokiej rentowności – i to mimo bardzo konkurencyjnego środowiska, a także, iż znaczenie CX będzie tylko i wyłącznie rosło.

Czy twoja firma przetrwa bez strategii CX
Pytanie nie jest już czy wdrażać strategie CX, ale czy Twoja firma przetrwa bez strategii CX? Jak ja budować? Jak ją wdrażać? Oto artykuł oparciu o wnioski z najnowszej, VI edycji badania CEM+, przeprowadzonego przez Strategy&Results.

Strategia CX jako pomysł na przewagę̨ konkurencyjną – 4 przypadki
Czy strategie CX i EX naprawdę działają i mają sens biznesowy? Przeczytaj, jak cztery firmy – od Auchan po Reckitt – skutecznie wdrożyły podejście oparte na doświadczeniach klientów i pracowników, osiągając wymierne rezultaty.

Woda to moja pasja – wywiad z Januszem Kamieńskim
Jak marynarz został cenionym doradcą biznesowym? Poznaj inspirującą historię Janusza Kamieńskiego – współzałożyciela Strategy&Results, którego życiowa droga prowadziła przez ocean, Iran, USA i ponad 100 firm w Polsce.

Dlaczego Strategia CEM jest idealna dla małych i średnich firm?
CX to dziś modne hasło, ale czy za modą idą realne efekty? W tym wywiadzie Janusz Kamieński rozprawia się z mitami i pokazuje, czym naprawdę jest strategia oparta na doświadczeniach, która daje przewagę rynkową.

Istota motywowania i angażowania
Czy wiesz, że to, co robisz jako menedżer, ma dla Twoich ludzi dziesięć razy większe znaczenie, niż Ci się wydaje? Przeczytaj, jak skutecznie motywować i angażować zespół, wykorzystując każdy kontakt jako realny impuls do działania.

6 wniosków dla świata CX z badania CEM+ 2025
Jak zmieniło się podejście firm do zarządzania doświadczeniem klienta w ciągu ostatnich lat? Sprawdź, co wyróżnia organizacje, które naprawdę inwestują w CX i osiągają dzięki temu przewagę.

Cztery rzeczy, o które należy zadbać, gdy mamy silną konkurencję
Jak wyróżnić się na tle silnej konkurencji i skutecznie zwiększać dochodowość mimo niepewności rynkowej? Poznaj cztery obszary, które decydują o przewadze firm, którym dziś naprawdę się udaje.

Sprzedaż zespołowa: atuty i ograniczenia pracy zespołowej w działach handlowych
Czy można sprzedawać więcej sposobem innym niż przez ostrą rywalizację w działach sprzedaży? Jak przez współpracę i zaangażowanie pracowników tworzyć zespoły sprzedaży osiągające wspólnie cele i budujące rentowność.

Gra o lojalność
Jak zarządzać doświadczeniem klientów, aby nie tracić zysków? CEM w praktyce, czyli jak to się odbyło w pewnej firmie produkcyjnej. Strategia wobec konkurencji, badania klientów, projektowanie zmian, klaryfikacja strategii marki, projektowanie doświadczeń klientów, wdrożenie i osiągnięte efekty.

Potężna marka w akcji
Od idei do działania, czyli jak uczynić markę wiarygodną osiągnąć satysfakcję i lojalność klientów, jednocześnie zwiększając zysk firmy. Jak zwiększać zaangażowanie pracowników w budowanie marki w czasach kryzysu.

MY i ONI
Czy menedżerowie wyższego szczebla potrafią wdrażać stworzoną przez siebie strategię firmy i budować zaangażowanie pracowników w jej realizację? Jak uniknąć podziałów i rozwijać kulturę organizacji.

Najważniejszy komunikat marki: doświadczenia klienta
To nie reklama tworzy dziś markę – ale doświadczenia klientów, którzy kontrolują, czy dotrzymuje ona złożonej im obietnicy. Dlatego planowanie doświadczeń klienta jest obecnie rdzeniem komunikacji marketingowej.

Metody na wygrywanie
Czy programy lojalnościowe naprawdę budują lojalność klientów i poprawiają rentowność firm? Jakie są zasady tworzenia programu lojalnościowego, który zwiększy zysk.

Zarządzanie bez mierzenia?
Zarządzanie nie może się obyć bez mierzenia, ale jak mierzyć przeżycia i satysfakcję klienta? Firmy są przekonane o pozytywnym wpływie CEM na rentowność, ale nie wiedzą jak wdrażać zarządzanie doświadczeniami klientów.

Debata dotycząca CEM – Janusz Kamieński, Bernd Schmitt i polscy menedżerowie
Przewaga zdobyta dzięki funkcjonalności rzadko jest trwała. Dlatego menedżerowie sięgają po zarządzanie doświadczeniem klientów. Teraźniejszość i przyszłość CEM – Customer Experience Management. Debata Harvard Business Review Polska: Janusz Kamieński, Bernd Schmitt i polscy menedżerowie.