BOLD. How to be brave in business and win.
Shaun Smith, Joe Wheeler; Pearson Education

W każdej branży są marki, które wyróżniają się od konkurencji swoim odmiennym sposobem działania. Firmy te rzucają wyzwanie konwencjonalnym praktykom i branżowym standardom, a dzięki właściwym strategiom, wygrywają na swoich rynkach. Postrzegają zarówno swoich klientów, jak i pracowników jako członków podobnie myślącej społeczności. Dzięki temu zapewniają wyróżniające się i wartościowe doświadczenia swoim klientom oraz są w stanie stworzyć wokół swojej marki niemal kultowych fanów. W BOLD autorzy opisują 14 takich firm. Przedkładają one cele pro klienckie nad zysk, na co dzień wykraczają poza to, czego oczekują klienci, dzięki czemu pozytywnie i nieustannie wyróżniają się na tle innych firm. Firmy te nie znają kompromisów i nie okazują nieśmiałości. Są odważne w myśleniu i realizacji swoich strategii.
Shaun Smith i Andy Milligan udostępniają wywiady z kluczowymi menedżerami 14 opisywanych przedsiębiorstw. Swoimi pytaniami pozwalają im opowiedzieć historię każdej marki w sposób, który oddaje wyjątkową kulturę każdej z nich. Firmy opisywane przez autorów reprezentują całe spektrum międzynarodowych przedsiębiorstw szczycących się nadzwyczajnym zaangażowaniem klientów – od brazylijskiego sprzedawcy okularów przeciwsłonecznych Chilli Beans, po amerykańskiego sprzedawcę butów online Zappo’s. Inne firmy to Virgin Galactic – jedna z marek Richarda Bransona specjalizująca się w kosmicznych lotach komercyjnych; malezyjskie tanie linie lotnicze AirAsia, które budują globalną markę poprzez sponsorowanie drużyn sportowych; producent ciężkiego sprzętu JBC; Umpqua Bank z siedzibą w Portland w stanie Oregon; czy Best Buy’s The Geek Squad – dostawcę usług wsparcia i naprawy komputerów dla mikro i mini przedsiębiorstw. Wszystkie te firmy znalazły swój sposób wyróżnienia się na rynku i osiągnięcia niewiarygodnych wzrostów i rentowności. BOLD, to poważna dawka wyjątkowej, biznesowej inspiracji.